Madeleine Wall

TVÅ ÅR OCH FYRA MÅNADER

Publicerad 2014-09-24 07:50:54 i GBP, Vikt resan i bilder,

EFTER MIN GASTRIC BYPASS..

MAT
Tänka sig att det är så länge sedan jag gjorde min GBP. Samtidigt så känns det nästan som jag alltid levt på så här men samtidigt känns det som nyss jag var så där jätte stor. Att atta flera grr per dag är idag en självklar het för mig. Frukost, lunch, middag och sen mellanmål vilket jag ser som helt naturligt idag om jag trodde skulle va sån jobbig sak när man va van att typ äta lunch sen sitta vräka isig på kvällarna när man kom hem från jobbet så ja det var stor omställning. Nu äter jag mest på förmiddag och bara nå lätt på kvällen och det är väl så det är meningen man ska göra med, inte vräka i sig direkt innan man ska sova.

TRÄNING
Sen en stor sak är ju all träning jag började med. Promenader sen träningen gymmet som blivit en STOR del av mitt liv som jag idag absolut inte skulle tänka mig att leva utan för det ger mig såna kickar och glädje så det finns inte ord för det. Jag lever träning nu, för var det soffan och tv:n jag levde för och de är jag glad att jag är borta ifrån.

SOCIALA
Och sen en otroligt viktig sak i livet är att man har gått tillbaka det sociala viljan att träffa nya människo utvecklas va ute hitta på saker. De senaste året är de svårt hitta en helg jag bara legat hemma och gjort ingenting för jag tror inte den existerat? Eller jo nu ljög jag… När jag var opererad och knappt kunna rör mig så det hade sin orsak men sen dess har jag varit på språng. Och just den delen var att jag valde skaffa körkort så jag slipper vara lika bunden sen att jag skaffade bilen jag gjorde var en kul sak för gud så många underbara människor jag har träffat i sommar och så kul vi har haft det alltså, Obeskrivligt! Och detta är nå som bara kommer fortsätta och detta är verkligen guldkant på livet.

ÖVRIGT
Sen finns det såklart alltid människor som är missunnsam och avundsjuka men spelar ingen roll vad man gör eller hur man gör det så kommer dom alltid finnas och jag gör det bästa utav situationen att skita i dom, de tyder bara på att dom är avundsjuka på hur jag är gör osv och ja de bevisar väl bara på att jag har de dom så gärna vila ha men tydligen inte tar? För livet sitt styr man över helt själv sen kan man själv klart ha med och motgångar.

FÖLJD OPERATIONER
Jag är otroligt glad att jag valde att betala både bröst och buk för skinnet på buken va hemskt och ja mest pinsamt, uscha en rysning bara jag tänker på det. Och tuttarna är ju bara jävligt snygga ;)

REKOMMENDERA?
Skulle jag rekommendera andra att göra denna operation? Alltså detta är ett verktyg inget under som bara gör en smal. Men det är ett grymt verktyg om du väljer att kämpa och andra din livsstil. Så ja detta är inge för alla om du inte vill ändra nå och bara bli smal så NEJ. Du kommer gå ner i början men sen upp och var har du då kvar? Jo tyvärr allt negativ som kan komma med operationen. Nu har jag *peppar peppar* inte haft nå komplikationer alls sen jag gjorde min operation. Så tycker man verkligen ska läsa på och sätta sig in innan man gör denna operation. Men jag själv ångrar jag INTE en sekund att jag gjorde den.

 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2014-09-26 18:40:06

Hej!
Vilken förändring! Bra jobbat verkligen! Hittade hit ikväll o kommer definitivt att titta in här regelbundet o fortsätta följa dig. Är själv op:ad för nästan exakt två år sedan.
Åter, bra jobbat!

Postat av: Bella

Publicerad 2014-10-09 15:21:15

Du är så himla fin! Är också opad den 7/2 2012. :)

Svar: Tack snälla du..Hur har det gått för dig då?
Madde

Postat av: Bella

Publicerad 2014-10-10 16:01:21

Det har gått jättebra! Väger 58 kg, prick. Går aldrig upp eller ner. Tränar styrketräning och springer. Älskar mitt liv nu. Har nu en kille som jag älskar och vi bor ihop. Jag hoppar och gör en massa saker hela tiden hihihi. KRAAAAAM

Svar: Ok men underbart va viktstabil med, är ju de man vill vara också.
Ok lever livet helt enkelt, det är ju så man får stora delar av sitt liv tillbaka när man går ner så pass mycketi vikt. För förr var det ju saker man kunna inte eller vilja inte pga sin vikt.
Madde

Postat av: Linda

Publicerad 2016-02-09 21:59:15

Jag har en hel del frågor kring gbp-op, är det något du kan tänka dig svara på? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

27år och bor i Färila (Hälsingland) med min sambo och våra hundar. Väntar vårt första barn den 6 januari 2017 <3 2012-05-29 Gastric Bypass på Gävle Sjukhus2013-09-17 Stor bukplastik på Art Clinic Uppsala 2014-01-28 Bröstförstoring med lyft 470cc på Art Clinic Uppsala

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela