Madeleine Wall

MÅL

Publicerad 2013-01-31 17:05:00 i GBP,

Vad är/var mitt mål med gbp operationen och min viktnedgång? Är det bara att jag ska bli smal?

Nej jag hoppas på mer, och jag har redan fått mer. Visst jag vill bli smal och även känna mig smal. Nu kan jag i vissa lägen känna mig fetare en vad jag gjorde för jag har sällan smalhets känslan som jag hade förr men det kanske för att jag har högre krav på mig själv nu? Jag vet att jag nu kommer bli nöjd förut tänkte jag att jag var nöjd om jag gick ner och vägde nått på 70-80 nu vet jag att jag kommer vara nöjd först då mina fettvalkar är borta. Och jag vill inte bara bli smal jag vill vara tränad med det ska synas att jag är tränad det är iaf mitt mål.

Målet mitt med resan var också att jag skulle komma igång med någon form av träning som jag gillar och som jag vill hålla på med. Inte bara en träningsform under tiden jag går ner i vikt utan något jag tänker hålla på med dagligen och det har jag hittat, Gymmet! Aldrig har jag gillat att gå iväg och träna som jag gör nu det är verkligen skönt när man har gjort sitt pass.

Och om jag nu når min mål vikt och håller igång träningen så följer det med massa saker på köpet, man blir otroligt mycket piggare av att hålla igång och snacka om lättare att göra allt när jag slipper bära runt på massa onödiga kilon.. Vardagen blir lättare sen slippa skämmas över sig själv. Och min STORA vinst är att jag har blivit mig själv igen för jag är en väldigt utåtriktad glad person som under några år vart en väldigt tyst person och gömde mig gärna satt hellre hemma en att vara ute och träffa folk. Men den personen är helt bort eller ja inte helt vissa saker kan komma tillbaka omedveten men det är något jag kämpar med för de dåliga sakerna ska verkligen inte få komma tillbaka.

Så genom att gå ner i vikt börja träna så har jag fått mitt liv tillbaka jag träffar nya människor är en gladare och friskare person.

Så mitt mål är inte kortsiktigt utan jag sattasade på att byta livsstil helt. Lägga om dåliga vanor bytta soffhänget mot gymmet jag vill ut och träffa ny människor se mer av världen det jag missade dom åren jag valde att stänga mig inne istället. Så att börja året med en ny tatuering som en ny start på mitt nya liv låter väl toppen? sen krydda det med en resa till London i Mars. Och då har året bara börjat!

Jag säger inte att jag bantar jag säger att jag har bytt livsstil!
Men kalla det vad ni vill för jag är glad att jag VÅGADE ta tag i mitt liv.

Är väl dags att uppdatera denna då jag har gått ner 8kg till :)

 

Kommentarer

Postat av: Myzan

Publicerad 2013-01-31 20:41:50

Det är verkligen bra mål du har! Och på bilderna ser man en otroligt härlig skillnad! Jag blir verkligen inspirerad och peppad av att se och läsa om dina framsteg! :)

Svar: Tack så mycket och kul att du blir det! :)
Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

27år och bor i Färila (Hälsingland) med min sambo och våra hundar. Väntar vårt första barn den 6 januari 2017 <3 2012-05-29 Gastric Bypass på Gävle Sjukhus2013-09-17 Stor bukplastik på Art Clinic Uppsala 2014-01-28 Bröstförstoring med lyft 470cc på Art Clinic Uppsala

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela