Madeleine Wall

HUSÄGARE

Publicerad 2016-04-05 13:55:00 i Allmänt,

Ja sen den 1 april är vi husägare och bor nu mera på Kärleksstigen  3. Eller ja bor där gör vi inte riktigt en men snart så. Redan i helgen så drog renovering igång i fullfart. Har rivit och spacklat i tv-rummet och sovrummet sen har rak i båda rummen målats listerna har åkt ut och dörröppning har rivits. Så idag är farbror där och drar el och nu under veckan ska mamma och Jörgen slipa och måla väggen i tv-rummet sen slutet av veckan kommer moster och tapetserar båda rummen. Sen i helgen ska vi sätta upp lister, nya eluttag sen ska fönsterbrädorna få blir marmor. Ja jag säger bara det är LYX att få så mycket  hjälp, ovärderligt!
 
Så idag var jag ute shoppa lite städgrejor så vi kan ta med dit upp på fredag sen nya gardinstänger och lite annat med. Ja sen har jag precis beställt en hundgård som kommer under nästa vecka, fy fan vad dyrt alltså men hundarna kommer få det bra iaf. Sen på måndag alt tisdag kommer nya torktumlaren och tvättmaskinen. Sen hoppas jag nya soffan kommer till veckan med så vi kan fixa fin i tv-rummet. Måste ju bestämma mig vad man ska ha för lampor gardiner osv med, det är stor problem ;) Sen mitt uppe i allt bestämde vi oss för köpa ny tv och i samma veva vart det hemmabiosystem med. Så nu får det va stopp :P haha! Får vänta nu tills det nya köket skall in. Men ja gardiner lampor osv måste självklart inhandlas så om någon vecka blir det Sundsvall/Birsta.
 
Mamma håller på river tepet.
Och kan verkligen rek att ha tapetborttagare, gick super smidigt.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

27år och bor i Färila (Hälsingland) med min sambo och våra hundar. Väntar vårt första barn den 6 januari 2017 <3 2012-05-29 Gastric Bypass på Gävle Sjukhus2013-09-17 Stor bukplastik på Art Clinic Uppsala 2014-01-28 Bröstförstoring med lyft 470cc på Art Clinic Uppsala

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela