Madeleine Wall

SNICKERSKAKA

Publicerad 2013-02-17 09:53:00 i Recept,

Du behöver:
10 dl cornflakes
1 tsk vaniljsocker
1 burk med jordnötssmör (225 gram )
1/2 – 1 dl kokos (smaksak) Jag kör alltid 1dl.
1 dl strösocker
1-1,5 dl sirap (om det blir för torrt så körr man på 1,5dl så det blir klibbigt! ) 

Garnering: 400 gram Mjölk choklad ( går att köra 200 gram om man inte gillar för mycket choklad)

 

Gör så här :
Blanda först cornflakes, vaniljsocker, kokos och socker i en bunke, tillsätt därefter jordnötssmöret och sist sirapen och det ska bli som en liten kletig konsistens på det hela. Bredsen ut det i en form. Jag bruka köra vanlig paj form. 

Smält chokladen i ett vattenbad, och bred ut detta över kakan.
Låt stå i kylslåpet eller frysen tills det är dags att servera.

Sen blir det en super god kaka!!
 
Detta var en av kakorna jag kunna ätit ihjäl mig på förr. Nu var det första gången jag gjorde den sen operationen och det var pga Fredrik vilja ha en och bjuda på jobbet  efter som han fyllde år, men självklart smakade jag ett litet hörn och det är nog det godaste kakan som finns.

 



Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-17 13:18:20

Går den att göra som "kakor" istället för "tårta"? (Min terapi under flytet är att baka och laga mat) :)

Svar: Jo de går säkert gör i muffins form eller så. Men måste vara någon form eftersom man smälter choklad ovan på.
Madde

Postat av: JD - Masa på

Publicerad 2013-02-17 18:35:33

fy vad gott, de får du bjuda mig på sen ;)

Svar: Ja jag får göra de nångång ;)
Madde

Postat av: Linda

Publicerad 2013-02-17 19:13:20

Tack för receptet :- Den måste jag göra en dag!!!! Serverar du med grädde eller äter den som den är?

Kram Linda)

Svar: Jag äter den som den är bara :)
Madde

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-02-17 19:40:05

åh jäklar va gott det lät, jag skulle nog dumpa ihjäl mig men sambon skulle nog uppskatta detta ^^

Svar: MM riktigt gott, jag dumpar inte så jag kunna smaka en liten bit :P
Madde

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-23 13:00:23

Idag gjorde jag din snickerskaka i muffinsformar. Det blev jättebra och farligt gott! Måste in i frysen snarast! Tack för tipset!

Svar: Vad kul du gilla dom. Ja det är verkligen farligt gott :P
Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

27år och bor i Färila (Hälsingland) med min sambo och våra hundar. Väntar vårt första barn den 6 januari 2017 <3 2012-05-29 Gastric Bypass på Gävle Sjukhus2013-09-17 Stor bukplastik på Art Clinic Uppsala 2014-01-28 Bröstförstoring med lyft 470cc på Art Clinic Uppsala

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela