Madeleine Wall

HUR KUNNA JAG?

Publicerad 2012-09-28 12:15:00 i Vikt resan i bilder,

Modifast
v1: -5,3kg
v2: -2,0kg
v3: -2,0kg
v4: -2,5kg
 
Efter OP
v1: -3,3kg
v2: -3,3kg
v3: -1,1kg
v4: -0,5kg
v5: -1kg
v6: -1,1kg
v7: -1,9kg
v8: -1,9kg
v9: -2,4kg
v10: -1kg
v11: -0,5kg
v12: -1,5kg
v13: -1,3kg
v14: Inte hemma.
v15: -2,2kg
v16: -1,6kg
v17: -0,8kg
 
Totalt: -37,6kg
Genomsnitt: -1,8kg i veckan.
 
 
Ska försöka hålla denna tabell levande då man ser lättare på detta sett om man bara vill kolla hur mycket jag gått ner på en vecka. Alla gånger jag har vägt mig utom 3ggr har jag gått ner ett kilo eller mer, det är inte illa! Men jag är fan så rädd att det ska stanna av med. För man vet ju hur det var förr när man börja sakta ner i viktminskningen så har man tappat hoppet sen har kilona rusat uppåt igen! Och det är jag så jävla rädd för att det ska hända. Vilket jag vet inte skulle vara lätt då jag inte kan äta mycket sen nu har jag så mycket hjälp som stöttar mig jag tränar mycket osv. Men det ligger kvar där bak i huvudet det gammal tänket ibland och det är den saken som kan göra mig rädd.
 
För visst jag har sagt jag ska ALDRIG mer över 90kg!!! Men jag skulle aldrig bli så där jätte fet som vissa var sa jag när jag var yngre. Men den saken styrde jag inte heller. Eller tätare sagt jag bromsade inte mig själv innan det var försent. Jag såg nästan ut som en flodhäst!! Visst jag tror att jag är betydlig mer medveten nu och skulle aldrig sumpa denna chans men rädslan finns där.
 
HUR FAN TILLÅTER MAN SIG SJÄLV ATT BLI SÅ HÄR???
Dessa två bilder är tagna för nästan precis ett år sedan.

Jag vågade inte en väga mig när jag var som störst med chansar att jag väger kanske 133 eller något sånt på dessa bilder. och idag väger jag nästan 89. Många kilon kvar med jag är på godväg..
 
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla Lundin

Publicerad 2012-09-28 19:19:03

Gud vad du har jobbat bra! Du ser inte ut som samma person på de gamla bilderna... och det är mycket mer glädje i dina "nya" ögon <3

Och så blir man så ledsen på sig, att man tillät sig bli så stor... jag kände mig när jag var/blev som tyngst att jag krymte på insidan och blev bara större på utsidan, allt blir bara i en negativ spiral. jag ångrar att jag inte tog tag i mig tidigare. Förmodligen blundar man nog för sanningen, vill inte se att man förstör sig själv med det beteendet man hade.
Jag vill och kommer aldrig heller att hamna i det gamla beteendet någon mer gång!!

Tycker mycket om din blogg... :) Kram Pernilla

Svar: Ja man ser ju själv skillnaden på bild, tycker dock inte själv man ser sån stor skillnad när man ser sig i spegeln. Men på bild får man verkligen svart på vitt.
Ja man blir ju det, utsidan tar bara mer och mer plats medans insidan bara krymper. tillslut blundar man bara från problemet. Men man får väl vara glad att man är en av dom som vaknar upp och inser problemet iaf.

Kul att du gillar den.

Kram
Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

27år och bor i Färila (Hälsingland) med min sambo och våra hundar. Väntar vårt första barn den 6 januari 2017 <3 2012-05-29 Gastric Bypass på Gävle Sjukhus2013-09-17 Stor bukplastik på Art Clinic Uppsala 2014-01-28 Bröstförstoring med lyft 470cc på Art Clinic Uppsala

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela